Marketing na Facebooku

Marketing na Facebooku

Marketing i reklama

Marketing na Facebooku – dlaczego warto? Marketing i reklama przeszły w ostatnich latach wiele zmian i niewiele branż uchroniło się przed internetową rewolucją. Dziś, jak nigdy dotąd, świat troszczy się przede wszystkim o intymność między sprzedawcą a odbiorcą, dlatego nie wolno nam zapominać o sile mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach i o tym, jak duży potencjał reklamowy mogą wnieść przy promocji dowolnej firmy, dzięki czemu nasza sprzedaż będzie zacząć rosnąć. Media społecznościowe to także świetny sposób na promowanie się i doskonalenie w swojej dziedzinie, nawet jeśli jest to tylko nasze hobby.

Podstawy Reklamy – Fan Pages

Marketing na Facebooku
Marketing na Facebooku

Fanpage to coś, co nie może prowadzić takiej kampanii reklamowej. Media społecznościowe, takie jak Facebook, oferują nam całkiem spory wybór typów stron, które możemy skonfigurować i z którymi możemy pracować. Znajdziemy rozwiązania dedykowane artystom, firmom, biznesom, ale także pasjonatom konkretnych dziedzin. Oczywiście dużo później zależeć będzie od wyboru odpowiedniego typu strony internetowej, więc ten aspekt możemy uznać za kluczowy. Ponadto treści prezentowane na naszej stronie internetowej nie powinny być masą przypadkowych i wyrwanych z kontekstu informacji, ale powinny mieć pewien logiczny układ, który w pełni odzwierciedla zarys naszej działalności. Z tego powodu nie powinniśmy lekceważyć znaczenia sposobu, w jaki realizujemy nasze strony na Facebooku.

Facebook to narzędzie społecznościowe, więc nie powinieneś myśleć o nim jak o tablicy ogłoszeń. W tym miejscu należy przede wszystkim wchodzić w interakcje z innymi użytkownikami, którzy będą na przykład potencjalnymi klientami naszej firmy lub którzy naszym zdaniem chętnie odwiedzą stronę docelową, którą chcemy im udostępnić. I to, jak nasze FP będą odnosić się do użytkowników, wpłynie na ostateczny sukces, niezależnie od tego, jak faktycznie zdefiniujemy dany sukces. Budowanie relacji to złożone zadanie, ale pozwala naszym użytkownikom naprawdę polubić naszą witrynę i być bardziej niż szczęśliwym, gdy ją odwiedzają. Aby wejść w interakcję, czasami wystarczy zadać naszym użytkownikom pytania, a co najważniejsze, traktować ich jak naszych przyjaciół. Czasami dobry komentarz lub odpowiedź na zapytanie użytkownika, które zadaje publicznie, jest skuteczniejsze niż wiele sztuczek PR.

Dlaczego potrzebuję tej formy reklamy?

Prawie każdy ma Facebooka. Dlatego też powinieneś się tam pojawić, aby mieć szansę na pozyskanie dla siebie większej liczby klientów. Więc to głównie wchodzi w nowy kanał sprzedaży, który ma swoich specyficznych zwolenników. Dzięki tym kanałom dotrzemy do nich szybciej niż tradycyjne formy reklamy, które dziś po prostu nie są zbyt skuteczne dla pewnych grup odbiorców. Niektóre branże mają najbardziej rozpowszechnioną formę reklamy ze wszystkich innych i polegają na Facebooku, aby zdobyć klientów.

Posty promujące Twoją firmę czy organiczne?

To spory dylemat, szczególnie dla kogoś, kto dopiero zaczyna przygodę z tą formą reklamy i marketingu. Po pierwsze, aby zarabiać na zaangażowaniu użytkowników, nie możemy po prostu dawać im naszych sponsorowanych treści i zachęcać ich do kupowania najlepszych produktów i usług na świecie. Po pierwsze, obserwujący nas użytkownik chce zdobywać wiedzę i inne korzyści, mając w swoim profilu nasz FanPage. Na każdym etapie brandingu na Facebooku powinniśmy stawiać na wiedzę i informację. Nie ulega wątpliwości, że marketing na Facebooku, jeśli jest prowadzony właściwie, może dać nam możliwość wejścia na głębokie wody naszej branży. Dzieje się tak dlatego, że wiele osób chętnie udzieli dalszych informacji i wesprze nas w dalszych działaniach mających na celu rozwój naszej firmy. Oczywiście ten element najbardziej zaskakuje wszystkich właścicieli Fanpage’y, którzy oczywiście rzetelnie świadczą swoje usługi i ciężko pracują na utrzymanie swojego wizerunku. Prędzej czy później zaczęło się polecanie maszyn naszej firmy innym użytkownikom i bardzo na tym skorzystaliśmy.

Zdecydowanie warto już dziś wykorzystywać Facebook FanPage do celów biznesowych. Niesie to za sobą wiele korzyści, sprytny marketing na Facebooku daje nam możliwość nie tylko zwiększania świadomości marki, ale przede wszystkim kolumn sprzedażowych, w końcu na tym nam najbardziej zależy i na tym najbardziej powinno zależeć. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę, czy po prostu zajmujesz się swoim hobby, nie pomijaj tej formy reklamy i dotrzyj do potencjalnych odbiorców.